?>

Przedsiębiorco! Teraz załatwisz sprawy z fiskusem poza miejscem zamieszkania.

6 października 2015

Od 1 września tego roku w całym kraju działają centra wsparcia i obsługi podatnika. Dzięki temu załatwisz swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, lecz także w wybranych miejscach na terenie całego kraju.

Nowa ustawa, wyższa jakość obsługi klienta

Wszystko dzięki ustawie o administracji podatkowej podpisanej 31 lipca przez prezydenta. Centralizuje ona system informacji podatkowej i unowocześnia sposób obsługi podatników. Dzięki Centralnemu Rejestrowi Danych Podatkowych każdy płatnik może teraz załatwiać sprawy z fiskusem poza miejscem zamieszkania i „własnym” urzędem skarbowym.

Jakie sprawy załatwimy poza miejscem zamieszkania?

Dotychczas podatnicy mogli załatwiać wszystkie sprawy tylko w swoim urzędzie skarbowym, w zależności od miejsca zamieszkania lub siedziby. Teraz wszyscy Ci, którzy często podróżują, pracują lub studiują z dala od domu, mogą odwiedzić jedno z 50 centrów obsługi na terenie całej Polski.

Do obowiązków nowych centrów obsługi należy:

  • odbieranie podań i deklaracji (np. dotyczące podatku dochodowego, VAT-u lub akcyzy),
  • sporządzanie zaświadczeń,
  • udzielanie wyjaśnień dotyczących przepisów prawa podatkowego, w tym także osobom, które zamierzają rozpocząć działalność gospodarczą (w tym także pomoc przy elektronicznym wypełnieniu wniosku o wpis do CEIDG).

Ponadto w centrach można składać wybrane dokumenty związane z ZUSem, a także deklaracje uproszczone z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego AKC-U od samochodów osobowych lub złożyć dokumenty ubezpieczeniowe (zgłoszeniowe i rozliczeniowe).

Potrzebujesz pomocy przy księgowości? Przyjdź do nas!

Biuro rachunkowe, Poznań, ul. Knapowskiego 17.